loading...
ZAGROSBIBAK
ZAGROSBIBAK بازدید : 38 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

تلویزیون های جدید اسنوا تلویزیون هایی هستند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند. این بدان معناست که تلویزیون شما به جای استفاده از دستگاه متصل مانند جعبه Roku یا کنسول بازی برای دسترسی به خدمات آنلاین، به خودی خود آنلاین می شود.

از آنجایی که تلویزیون‌های اسنوا به اینترنت متصل هستند، معمولاً به شما اجازه می‌دهند برنامه‌ها را درست مانند گوشی خود دانلود کنید. اکثر پلتفرم‌های تلویزیون اسنوا دارای برنامه‌هایی برای سرویس‌های پخش عمده مانند نتفلیکس و یوتیوب، به‌علاوه پیشنهادهایی برای شبکه‌های تلویزیونی اصلی و سرویس‌های ویژه بیشتر هستند. همچنین می توانید از آنها برای مرور وب، دسترسی به منابع دیگر در شبکه خانگی خود و موارد دیگر بسته به مدل خود استفاده کنید. در ادامه مزایا و معایب تلویزیون اسنوا بررسی می شود.

تلویزیون اسنوا چیست و با آن چه می توان کرد؟

این کاری است که یک تلویزیون اسنوا انجام می دهد که یک تلویزیون معمولی انجام نمی دهد. همه تلویزیون ها اسنوا نیستند. یک تلویزیون "گنگ" به اینترنت متصل نمی شود، بنابراین به سادگی یک دستگاه نمایشگر برای هر چیزی است که به آن متصل می شوید (مثل مانیتور کامپیوتر).

داشتن تلویزیون به صورت آنلاین قطعا مفید است و قیمت مقرون به صرفه آنها به این معنی است که نیازی به هزینه اضافی برای این ویژگی ها ندارید. اما همچنان فکر می کنیم تلویزیون های غیراسنوا یا دستگاه های جایگزین، جایگاه شایسته ای در خانه شما دارند. بیایید برخی از معایب تلویزیون های اسنوا را بررسی کنیم.

1. خطرات امنیت و حریم خصوصی تلویزیون های اسنوا واقعی هستند

هنگامی که به خرید هر محصول "اسنوا" فکر می کنید - یعنی هر دستگاهی که توانایی اتصال به اینترنت را دارد - امنیت باید همیشه یکی از نگرانی های اصلی باشد. هر دستگاه آماده اینترنت به اینترنت اشیا کمک می کند، که مسلما یکی از بدترین کابوس های امنیتی امروز است.

همانطور که مشخص است، تلویزیون های اسنوا یکی از بدترین متخلفان در این زمینه هستند. آنها حریم خصوصی و امنیت شما را به طرق مختلف به خطر می اندازند. حتی FBI هشدارهایی در مورد خطرات تلویزیون های اسنوا صادر کرده است.

تقریباً همه تلویزیون‌های اسنوا از تشخیص خودکار محتوای (ACR) برای ردیابی آنچه در حال تماشای شما هستید استفاده می‌کنند. آنها از این اطلاعات برای نشان دادن تبلیغات مرتبط تری به شما استفاده می کنند. در حالی که اغلب می‌توانید مجموعه این داده‌ها را محدود کنید، یافتن یا معکوس کردن آن معمولاً دشوار است. آیا واقعاً می خواهید همه چیزهایی را که تماشا می کنید با سازنده تلویزیون خود به اشتراک بگذارید؟

یکی دیگر از مشکلات امنیتی مهم تلویزیون های اسنوا عدم به روز رسانی است. هر پلتفرمی برای به روز رسانی برنامه ها و سیستم عامل به ارائه دهنده خود وابسته است. اگر تلویزیونی دارید که دیگر به‌روزرسانی‌ها را دریافت نمی‌کند، یا دریافت وصله‌های نرم‌افزاری زمان زیادی می‌برد، تلویزیون شما می‌تواند یک نقطه آسیب‌پذیر در شبکه شما باشد.

در نهایت، برخی از تلویزیون های اسنوا دارای دوربین های یکپارچه هستند و اکثر آنها دارای میکروفون هستند. عوامل مخرب می توانند از آسیب پذیری های امنیتی فوق برای جاسوسی از شما از طریق وب کم شما استفاده کنند. و فقط هکرها از این سوء استفاده نمی کنند: در سال 2015، CNN گزارش داد که سیاست حفظ حریم خصوصی سامسونگ به انتقال مکالمات شما به شخص ثالث اشاره کرده است.

چه از یک هکر و چه از سازنده تلویزیون شما، زمانی که می خواهید چیزی را روی تلویزیون خود تماشا کنید، داده های زیادی برای جمع آوری وجود دارد.

2. سایر دستگاه های جریان برتر هستند

جذابیت اصلی تلویزیون های اسنوا این است که می توانید مستقیماً از تلویزیون خود به نتفلیکس، هولو، اسپاتیفای و خدمات مشابه دسترسی داشته باشید. اگرچه این ایده عالی است، اما این خدمات منحصر به تلویزیون های اسنوا نیستند. و در واقع، شما می توانید خیلی بیشتر از یک دستگاه جایگزین دریافت کنید.

گزینه هایی مانند Roku، Amazon Fire TV، Apple TV و Chromecast پلتفرم های بسیار بهتری هستند. آن‌ها رابط‌های پیچیده کمتری را ارائه می‌کنند که راحت‌تر از سیستم‌عامل تلویزیون اسنوا شما پیمایش می‌کنند. انتخاب برنامه به احتمال زیاد روان‌تر از آنچه فروشگاه برنامه تلویزیون اسنوا شما ارائه می‌دهد است. و بسته به اکوسیستم‌هایی که قبلاً استفاده می‌کنید، این پلتفرم‌ها راحتی و یکپارچگی بیشتری با تلفن و سایر دستگاه‌های شما ارائه می‌کنند.

به عنوان مثال، Amazon Fire TV Stick دارای یک کنترل از راه دور با قابلیت الکسا است که به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های مورد علاقه خود را بدون جستجو در منوها اجرا کنید. اگر دستگاه‌های اپل زیادی دارید، Apple TV اشتراک‌گذاری رسانه از iPhone یا iPad را آسان می‌کند. برای اکثر مردم، این امتیازات به مراتب بهتر از رنج بردن از آنچه در تلویزیون اسنوا شما گنجانده شده است است.

به طور خلاصه، ست‌تاپ باکس‌هایی مانند Apple TV و استیک‌های استریم مانند Chromecast هر کاری را که تلویزیون اسنوا شما می‌تواند انجام دهد، انجام می‌دهند، اما بهتر. آنها ارزان و بسیار انعطاف پذیرتر هستند. و از آنجایی که می‌توانید آن‌ها را به هر تلویزیونی اضافه کنید، تلویزیون شما به خودی خود یک نمایشگر ساده باقی می‌ماند، در حالی که دستگاه آنچه را که تماشا می‌کنید کنترل می‌کند.

در حالی که ممکن است تلویزیون اسنوا پس از آن منسوخ شود. چند سال است که می توانید به راحتی دستگاه پخش خود را جایگزین کنید یا آن را با خود به یک تلویزیون جدید ببرید. برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه کدام دستگاه برای شما مناسب است، نگاهی به مقایسه Chromecast و Roku بیندازید.

3. تلویزیون های اسنوا دارای رابط های ناکارآمد هستند

عملکرد اسنوا به یک رابط مناسب نیاز دارد. گوشی‌های اسنوا و رایانه‌ها عالی هستند زیرا هر دو از دو روش ورودی مهم پشتیبانی می‌کنند: تایپ کردن و اشاره کردن. تلویزیون های اسنوا در هر دو حالت وحشتناک هستند و این می تواند منجر به ناامیدی زیادی شود.

وقتی می خواهید بنشینید و چیزی را روی یک تلویزیون اسنوا تماشا کنید، در واقع کار بسیار بیشتر از چیزی است که انتظار دارید. اگرچه طاقت فرسا نیست، اما در بهترین حالت تجربه ای سرگرم کننده را ناخوشایند می کند.

یک مثال مهم زمانی است که می خواهید یک برنامه تلویزیونی یا فیلم خاص را در یک سرویس پخش جستجو کنید. با یک کنترل تلویزیون معمولی، تایپ کردن یک امر موی کشی است که ممکن است به ازای هر حرف تایپ شده تایپ کردن ده ها دکمه را فشار دهید. در حالی که اکثر تلویزیون‌های اسنوا از میکروفون پشتیبانی می‌کنند، راه‌حل موجود اغلب ناقص است (و احتمالاً نیاز به اشتراک‌گذاری داده‌های صوتی با سازنده تلویزیون شما دارد).

از سوی دیگر، اکثر جعبه‌های استریم با ریموت‌هایی عرضه می‌شوند که دستیارهای صوتی برتری دارند. برخی از آنها همچنین دارای برنامه های کنترل تلویزیون همراه هستند که از تایپ جستجوهای شما در تلفن اسنوا یا رایانه لوحی پشتیبانی می کند.

و این تنها یک موضوع است. بسیاری از تلویزیون‌های اسنوا با رابط‌های عموماً ضعیفی مواجه هستند که با فشار دادن دکمه‌های زیادی نیاز دارند تا به هر جایی برسند و تنظیمات مهم را در جایی پنهان می‌کنند که ممکن است آنها را از دست بدهید. حتی کنترل از راه دور می تواند گیج کننده باشد و برخی از عملکردها را پشت رنگ ها یا حروفی که اصلا واضح نیستند پنهان کند.

اگر تلویزیون اسنوا قدیمی‌تری دارید که دیگر به‌روزرسانی دریافت نمی‌کند، ممکن است برای مدت طولانی درگیر این رابط‌های ضعیف باشید.

4. عملکرد تلویزیون اسنوا اغلب غیر قابل اعتماد است

استفاده از برنامه‌های تلویزیون اسنوا برای تماشای محتوا راحت است، اما برنامه‌ها تقریباً همیشه پایین‌تر از آنچه در تلفن یا رایانه شما موجود است هستند. علاوه بر مسائل رابط که قبلاً مورد بحث قرار گرفت، مشکل دیگر این است که تلویزیون های اسنوا تقریباً به اندازه سایر دستگاه ها قدرت پردازش ندارند.

هم عملکرد ضعیف و هم غفلت از سوی توسعه دهندگان اپلیکیشن، مشکلات رایجی هستند. اکثر کاربران تلویزیون های اسنوا با فشار دادن دکمه ها، انجماد و خرابی زمانی که برنامه ها سعی در انجام کاری فشرده دارند و سایر مشکلات مربوط به عملکرد را تجربه کرده اند. این باعث می شود که مجبور شوید برنامه ها را بکشید و آنها را دوباره راه اندازی کنید، که هرگز جالب نیست.

تلویزیون های اسنوا نیز با اشکالاتی مواجه می شوند. به عنوان مثال، ما مشکلی را دیده‌ایم که در آن برنامه YouTube در تلویزیون اسنوا سامسونگ عناوین ویدیو را با مورد زیر همپوشانی می‌کند و خواندن آنها را تقریباً غیرممکن می‌کند. تقریباً هر بار که از آن استفاده می کنم، باید هدفون بلوتوث خود را با تلویزیون اسنوا خود دوباره جفت کنم. و هر زمان که کابل HDMI را جدا می کنم و دوباره آن را وصل می کنم، تلویزیون نامی را که برای آن ورودی تنظیم کرده ام فراموش می کند و باعث می شود نماد میانبر آن را جایگزین کنم.

حتی خود برنامه ها نیز می توانند از نظر ویژگی ها محدود شوند. به عنوان مثال، برنامه YouTube برای تلویزیون‌ها تنها این گزینه را به دست آورد که به شما امکان می‌دهد سرعت پخش را در سال 2021 تغییر دهید، که برای سال‌ها در دسک‌تاپ و موبایل در دسترس بوده است. با این حال، ویژگی افزایش سرعت حتی به درستی کار نمی کند - اگر سرعت ویدیو را افزایش دهید، صدا را قطع می کند. بنابراین این یک محیط تقریباً بی ارزش است.

این مسائل واقعاً تعجب آور نیستند. ارائه‌دهندگان محتوا مجبورند این روزها با بسیاری از پلتفرم‌ها سازگاری داشته باشند، از جمله پخش‌کننده‌های وب، برنامه‌های گوشی اسنوا، برنامه‌های تبلت، دستگاه‌های شخص ثالث مانند Roku و Chromecast و تلویزیون‌های اسنوا. تلویزیون‌های اسنوا که کمتر از تلفن‌های اسنوا و رایانه‌ها استفاده می‌شوند، اولویت کمتری دارند.

این مسئله بالقوه دیگری را به همراه دارد: کاربرد تلویزیون اسنوا شما توسط برنامه‌هایی که برای آن در دسترس هستند محدود می‌شود. اگر ارائه دهندگان محتوا به هر دلیلی به روز رسانی برنامه های تلویزیون اسنوا خود را متوقف کنند، تلویزیون اسنوا شما بخش بزرگی از آنچه که آن را «اسنوا» می کند از دست می دهد. برخی از تلویزیون های اسنوا نیز فضای محدودی دارند، بنابراین ممکن است نتوانید همه برنامه هایی را که می خواهید استفاده کنید نصب کنید.

تنها در چند سال آینده، تلویزیون اسنوا شما ممکن است بدون تقصیر شما به یک تلویزیون احمق تبدیل شود. اگر این اتفاق بیفتد، به هر حال باید به ست تاپ باکس ها و دیگر روش های پخش تکیه کنید.

آیا تلویزیون های اسنوا ارزش آن را دارند؟

تلویزیون های اسنوا مزایای زیادی دارند، بنابراین ما لزوماً سعی نمی کنیم شما را از خرید آن منصرف کنیم. با این حال، برای شما مهم است که بدانید چرا تلویزیون‌های اسنوا همیشه آن چیزی نیستند که می‌خواهند باشند.

مسائل امنیتی و حفظ حریم خصوصی برخی از بزرگترین ایرادات هستند، اما رابط‌های نامرتب و اشکالات نیز مانع هستند. می توانید استدلال کنید که قیمت تلویزیون های اسنوا کاهش یافته است زیرا آنها یک پلتفرم آماده برای جمع آوری داده ها هستند.

اگر پس از خواندن همه این موارد، همچنان می خواهید تلویزیون اسنوا بخرید، به سراغ آن بروید. پیدا کردن یک تلویزیون باکیفیت که اسنوا نباشد بسیار دشوار است، بنابراین اگر می خواهید، می توانید از اتصال تلویزیون اسنوا خود به اینترنت اجتناب کنید تا آن را "گنگ" نگه دارید. اگر بخواهید بعداً آنلاین شوید، همیشه می‌توانید تلویزیون را با یک جعبه استریم تکمیل کنید.

خوشبختانه، اگر تصمیم بگیرید تلویزیون های اسنوا جامد زیادی در بازار وجود دارد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 158
  • بازدید سال : 863
  • بازدید کلی : 3,656